Dobry link – jak go pozyskać

Różne tematy » Dobry link – jak go pozyskać

Poza standardowymi metodami pozyskiwania linków (katalogi, blogi, social media itd.), linki można zdobyć jeszcze kilkoma metodami dodatkowymi – nieraz zresztą bardzo skutecznymi. Co to za metody?

Pierwszą są recenzje. Serwisów, na których można wyrazić swoją opinię na temat jakiegoś produktu itp., jest całkiem sporo, a co więcej: umożliwiają one właśnie zamieszczenie własnego odnośnika. Drugą metodą – choć wymagającą specjalistycznej wiedzy w naszej dziedzinie – jest napisanie jakiegoś dłuższego, wartościowego artykułu (najlepiej w formie poradnika!) w formacie PDF i zamieszczenie tam linka.

Po trzecie – wartościowe linki pozyskamy również przez tworzenie infografik, pamiętając oczywiście, żeby były one ładne, interesujące, a tym samym chętnie udostępniane przez innych.

Czwarta metoda – choć tu również wymagana jest specjalistyczna wiedza – to tworzenie szablonów do Wordpressa. Dzięki temu każdy, kto z takowych skorzysta, będzie miał w stopce link do naszej strony (jeżeli sami nie posiadamy odpowiednich umiejętności, aby to zrobić, warto skorzystać z usług zewnętrznych).

Po piąte – warto rozejrzeć się po konkurencji i – takimi narzędziami jak Ahrefs – sprawdzić, dokąd ona linkuje. Dzięki temu np. fotografowie – pomijając odnośniki do mediów społecznościowych – znajdą również różne dobre linki ze stron fotograficznych więcej informacji domeny fotograficzne .

Szóstą metodą jest wykorzystanie Wikipedii. Wystarczy tylko znaleźć artykuł z naszej branży, który można uzupełnić wraz z przypisem-linkiem.

Po siódme – bardzo dobry link można pozyskać ze stron rządowych (tj. zakończonych końcówką .gov), takich jak np. oficjalna strona CEIDG czy rządowe portale dla początkujących firm (na których wystarczy się tylko zarejestrować!).

Ósmą metodą są serwisy aukcyjne pokroju Allegro itp. Każdą aukcję można na nich wykorzystać do linkowania, choć nie wprost (tego bowiem zabraniają regulaminy!) – najlepiej po prostu umieścić link do naszego bloga, opisującego sprzedawany produkt lub jakieś zagadnienie z nim związane.